"Новый курс английского языка для российских школ" 5 класс. О.В. Афанасьева и И.В. Михеева

Step 11.

1. Посмотри на картинку и скажи, кто из персонажей сказок: 1) хороший или плохой; 2) радостный или грустный; 3) большой или маленький.
Torn is big. Tom is good. Tom is happy. 
Lizzy is little. Lizzy is good. Lizzy is sad.
Piggy is little. Piggy is good. Piggy is happy.
Greg is big. Greg is bad. Greg is happy. 
Will is big. Will is good. Will is happy.
Horsy is little. Horsy is good. Horsy is sad.

2. Выбери нужное прилагательное и закончи предложения.
1. I see a red bus.  
2. I see a green lamp.   
3. I see a black bag.   
4. I see a happy queen.   
5. I see a sad cook.   
6. I see a big desk.   
7. I see a little horse.   
8. I see a good pen.   
9. I see a bad clock.  
10. I see a good dog.

4. Используй it в следующих предложениях.
1. I see a bus. It is red. It is big.
2. I see a clock. It is good. It is little.
3. I see a desk It is big. It is good.
4. I see a dog. It is big. It is black.
5. I see a tree. It is green. It is big.
6. I see a cat. It is little. It is bad.

6. А теперь посмотри на картинки и ответь на вопрос учителя «What is it?»
1. It is a pig.
2. It is a clock.
3. It is a hand.
4. It is a chick.
5. It is a street.
6. It is a bed.
7. It is a bag.
8. It is a book.

9. Сделай из трех предложений одно и напиши его.
1. It is a big green tree.
2. It is a little black cat.
3. It is a big red dog.
4. It is a little black sheep.
5. It is a big black bed.
6. It is a little green desk.

10. Напиши слова в два столбика в соответствии с чтением сочетаний букв.
[а:]     [о:]
bar     door
саг     floor
farm    port
arm     horse
star

Step 12.

1. Вспомни и скажи, как по-английски:
1. поздороваться;
— Hello! Hi!
2. попрощаться;
— Bye! Goodbye! See you! Bye-bye!
3. представиться;
— I'm ... My name is...
4. представить кого-либо;
— Meet ...
5. узнать имя человека;
— What's your name?
6. спросить, как дела;
-How are you?
7. сообщить, что дела идут хорошо;
— Fine, thank you. I'm ОК
8. сказать, что ты видишь.
— I see ...

6. Скажи, что ты видишь на этих картинках.
1. I see а mар. 2. I  see a tree.  3. I see а  lamp. 4. I   see a car.  5. I see а star. 6. I see a sweet. 7. I see а street. 8. I  see a clock. 9. I see а horse.

7. Напиши, вставляя пропущенные буквы.
1. bag  2. mug  3. jug  4. cat  5. ship  6. book  7. bus  8. sheep  9. cock 10. dog  11. cap  12. pig

 

8. Напиши слова в нужный столбик в соответствии с чтением гласных букв и буквосоче таний.
[e]           [i]       [o]       [ö]            [{]              [u]
desk      little    shop     jug         black            book
bed       Miss    dog      bus          bag             good
red        chick  pond     mug         cat              cook
              big                               hang
             film
[i:]         [a:]         [o:]
green    star        port
tree       car       door
street                horse

Step 13.

5. А. Назови по-английски предметы, изображенные на картинках.
1. bag   2. book   3. fish     4. tree    5. fox    6. cup    7. dog    8. bed
Б. Задайте друг другу вопрос What is it? (Что это такое?). Глядя на картинки, ответьте на него.
1. What is it? — It is a bag.      2. What is it? - It is a book.      3. What is it? - It is a fish.
4. What is it? — It is a tree.      5. What is it? — It is a fox.       6. What is it? — It is a cup.
7. What is it? - It is a dog.         8. What is it? — It is a bed.

6. Прочитай эти предложения и назови номер соответствующей им картинки.
1. — It is a cup. It is a little green cup.
2. - It is a pig. It is a little black pig.
3. — It is a book. It is a little black book.
4. - It is a fox. It is a big red fox.
5. - It is a tree. It is a big green tree.
6. - It is a cat. It is a big red cat.

8. Посмотри на картинки и скажи, что ду мают о себе изображенные на них люди и животные.
1. I'm black. 2. I'm sad. 3. I'm happy. 4. I'm little.  5. I’m green. 6. I'm big   7. I'm good.

9. Опиши людей и животных из задания 8.
1. It is black. 2. She is sad. 3. He is happy. 4. It is little. 5. It is green. 6. It is big.    7. He is good.

10. Перепиши предложения, заменяя выделенные собственные имена местоимениями.
1.I see Polly. She is fine. She is happy. She is good. 2. I see Nick. He is little. He is sad.

Step 14.

1. Mr Green и Mr Black случайно встретились на железнодорожном вокзале в Лондоне. У них есть время только поздороваться, узнать, как дела, и попрощаться. Разыграйте диалог между ними.
— Hello, Mr Green ! How are you?
— Fine, thank you. And how are you, Mr Black?
- I'm OK. Thank you. Goodbye, Mr Green!
- Goodbye, Mr Black!

5. Все эти люди выгладят по-разному. Что можно сказать о них? Закончи описания по образцу.
1. Queen Liz is happy. She is not sad.    2. Betty Reed is little. She is not big.
3. Harold Hob is big. He is not little.         4. Ed Finn is good. He is not bad.
5. Justin Bell is sad. He is not happy.       6. Ann Green is happy. She is not sad.

7. Прочитаи эти утвердительные предложения и сделай из них вопросы.
1. It is a car. Is it а саr?         2. It is a star. Is it a star?      3. It is a park. Is it a park?
4. It is a far. Is it a farm?        5. It is a book. Is it a book?   6. It is a hook. Is it a hook?
7. It is a mug. Is it a mug?     8. It is a jug. Is it a jug?         9. It is a ship. Is it a ship?
10. It is a dish. Is it a dish?   11. It is a door. Is it a door?    12. It is a door. Is it a floor?

9. Запиши 5 вопросов из тех, что Timmy задал взрослым. (Смотри задание 8).
1. Is it a tree?   2. Is it a pig?    3. Is it a sheep?    4. Is it a hen?     5. Is it a cock?      6. Is it a hen?
7. Is it a pond?  8. Is it a dog?   9. Is it a cat?      10. Is it a fox?     11. Is it a farm?      12. Is it a fish?

10. Закончи эти предложения и напиши, что ты видишь на картинках.
1. It is not a park. It is a street.        2. It is not a star. It is a lamp.      3. It is not a fox. It is a dog.
4. It is not a mug. It is a cap.           5. It is not a car. It is a bus.        6. It is not a book. It is a bed.

Step 15.

4. Составь и прочитай предложения по этой таблице.
It is not a bad book.    It is a good book.    It is not a happy cook.    It is a sad cook.
It is not a big dog. It is a little dog.             
It is not a green tree.      It is a red tree.
It is not a black fox. It is a red fox.

7. Посмотри на картинки и ответь на вопросы.
1) 1. Yes, he is. 2. No, she isn't. She is Liz. 3. Yes, she is.  4. Yes, she is.  5. No, he isn't. He is Willy.  6. No, he isn't. He is Mr. Dustin Hogg.
2) 1. Yes, he is.  2. No, he isn't. He is little.  3. No, he isn't. He is green.  4. Yes, he is.  5. Yes, he is.  6. No, he isn’t. He is happy.  7. No, he isn't. He is green.  8. Yes, he is.  9. No, he isn't. He is happy.

 

10. Напиши все имена из задания 9 в два столбика в соответствии с чтением буквы Ее.
[е]           [i:]
Peg         Eve
Bess       Lena
Fred        Pete
Gwen      Cely
Ken         Leda
Rex         Lely
Wendy
Benny

11. У дедушки Фреда есть ферма и много животных. Он часто просит Фреда покормить их. Напиши, что говорит при этом дедушка.
Feed Kitty. Feed Rex. Feed Meg. Feed Lizzy. Feed Spotty. Feed Polly.

12. Нарисуй или найди картинки в старых журналах с изображениями предметов и животных, английские названия которых ты знаешь. Напиши 6 вопросов, которые ты задашь свом одноклассникам на следующем уроке.
Is it a doll? Is it big? Is it sad? Is it good? Is it green? Is it sad?




Новости