"Новый курс английского языка для российских школ" 5 класс. О.В. Афанасьева и И.В. Михеева

 Step 16.

1. Л. Посмотри на картинки и скажи, что говорит Lena в каждой ситуации.
— Hello, Bob! How are you?
— I'm OK. Thank you.

— Bye-bye, Granny!
— See you.

— Hello, Mr Black.
— Hello.

— Hello, my name is Lena.
— Nice to meet you, Lena.

— What's your name?
— My name is Willy.

— What is it?
— It's a cat.
Б. Представь себе, что ты разговариваешь с девочкой по имени Lena. Как ты ответишь на ее реплики?
— How are you?
— I'm fine, thank you.

What's your name?
— Mv name is ...
— Hi!
— Hello!

— What is it?
— It is a sheep.

— Nice to meet you!
— Nice to meet you too.

— Bye!
— See you!

2. Скажи, что говорит Ed, глядя в бинокль.
1. It is not a star. It is a lamp.      2. It is not a bus. It is a car.     3. It is not a crab. It is a fish.       4. It is not a book. It is a box.     5. It is not a dog. It is a fox.

3. Посмотри на картинки и выбери правильный ответ.
1. Is it a park? — Yes, it is.          2. Is Tom big? — No, he isn't.      3. Is it a farm? — No, it isn’t.
4. Is Ann happy? — Yes, she is.   5. Is it a pond? - Yes. It is.          6. Is Rex black? — No, he isn't.
7. Is it a shop? — Yes, it is.         8. Is Willy little? — No, he isn’t.    9. Is it a door? — Yes, it is.
10. Is it a floor? - Yes, it is.         11. Is Polly good? - No, she isn't.    12. Is it a queen? — No, it isn't.

10. Напиши предложения из задания 9: посмотри на картинки и скажи, кого ты видишь и кто из ребят с кем разговаривает.
I see Mark and Dan. I see Lizzy and Bess. I see Kim and Len. I see Lena and Pete.

11. Выбери подписи для этих картинок и напиши их в правильном порядке.
1. Feed it. 2. Sleep well.  3. Sit! 4. Stand up!   5. Kiss Mum. 6. Be good.

Step 17.

1. Выберите двух учеников, которые сыграют роль хозяев этих двух собачек. Расспросите ребят об их любимцах.
— Is Spot little?       - Is Rex big?
— No, she is not.     - No, he is not.
— Is Spot big?         - Is Rex little?
— Yes, she is.         - Yes, he is.

— Is Spot black?      - Is Rex black?
— Yes, she is.         - No, he is not.

— Is Spot red?         - Is Rex red?
— No, she is not.     - Yes, he is.

— Is Spot good?      - Is Rex bad?
— Yes, she is.         - No he is not.

— Is Spot sad?         - Is Rex good?
— No, she is not.      - Yes, he is.

— Is Spot happy?      - Is Rex sad?
— Yes, she is.          - No, he is not.

3. Выбери нужную форму артикля для этих существительных.
1. К is an ant.    2. It is an egg.     3. It is a hand.    4. It is an arm.    5. I see a hen and an egg.   6. I see a hand and an arm.    7. I see a street and a park.   8. I see a mug and a cup.

7. Перепиши эти предложения, вставляя артикли а или аn.
1. I see an old book and a pen.      2. It is a red rose.         3. Is it an ant?  
 
4. It is not an arm, it is a hand.     5. I see an egg and an egg-cup.

8. Напиши эти слова в 6 столбиков в соответствии с чтением гласных букв.
[ei]         [{]        [i:]      [e]         [@u]        [o]
make    map    Pete     yes       rose         box
game    hand     be       red       bone        clock
date      sack    see      hen       cold         fox
cake      ant                             stone       spot
crane                                                      pot

9. Вернись к заданию 2 и напиши вопросы со словом or так, как ты их запомнил.
1. Is it a dog or a cat?      2. Is it a street or a park?               3. Is it a fox or a sheep?
4. is it a star or a lamp?    5. Is it a red dog or a black dog?    6. Is it a red book or a green book? 
7. Is it a black bus or a red bus?  8. Is Tom sad or happy?     9. Is Bob happy or sad?
10. Is Ann little or big?     11. Is Wendy big or little?

Step 18.

1. Замени подчеркнутые слова местоимениями.
1) It is Queen Ann. She is old. She is a good queen. She is happy. She is not sad.
2) Meet Bill Clark. He is a cook. He is not old. He is a bad cook. He is not happy.

2. Заполни таблицу недостающими вопросами и ответами.
1. What's your name? — I'm ...
2. What is it? — It is as jug.
3. Is it big? — No, it isn't. It's not big.
4. What is it? — It is as doll.
5. Is Queen Ann good or bad? — She is good.
6. Is Bill Clark a good cook. — No, he isn't. Bill Clark is a bad cook.

4. Скажи, что говорит Cely Green, представляя свою семью новому учителю.
1. — It's my mum.     2. - It's my dad.     3. — It's my granny.
4. — It's my grandad.    5. — It's my sister Peggy.

6. Прочитай предложения, вставив артикль а (аn).
I. I see an old map.   2. I see a big plate.   3. It is an egg.   4. It is an ant.   5.I see a hand and an arm.

8. Закончи предложения и запиши их.
1. Is Max big or little?     2. Is Rex a cat or a dog?        3. is Billy sad or happy?
4. Is Gwen little or big?   5. Is Molly a sheep or a pig?  6. Is Spotty black or green?

Step 19.

2. А. Посмотри на картинку и, используя слова в рамке, назови предметы, которые ты видишь.
I see а сир.      I see a fish.     I see a bone.     I see a plate.      I see an egg-cup.      I see a rose.
I see a cake.    I see an egg.   I see a mug.      I see a jug.         I see a dish.
Б. Предметы на картинке очень разные. Давай опишем их. Не забудь употребить артикль а или аn.
1. I see an old cup.   2. I see a big jug.   3. I see a big dish.   4. I see an old plate.   5. I see an old mug.   7. I see a good egg.    8. I see a little egg-cup.     9. I see a big bone.    10. I see a little fish.

7. А. Скажи, откуда приехали в Санкт-Петербург эти люди. Затем замени имена местоимениями he или she и повтори свою фразу.
1. Lena is from Minsk. She is t'rom Minsk.               2. Mr Ross is from London. He is from London.
3. Boris is from Moscow. He is from Moscow.          4. Miss Ann Biggs is from Boston. She is from Boston.
5. Justin Finn is from Rome.                                   6. Ms Cely is from Madrid. She is from Madrid.
Б. Поинтересуйся, откуда прибыли гости, задавая вопрос с союзом or. Пусть твой собеседник ответит на него.
1. - Mr Ross, are you from London or from Madrid? — I am from London.
2. — Boris, are you from Minsk or from Moscow? — I am from Moscow.
3. — Miss Biggs, are you from London or from Boston? — I am from Boston.
4. — Justin, are you from Rome or from Madrid? — I am from Rome.
5. - Are you from Madrid or from Paris, Ms Cely? — I am from Madrid.

8. Выполни задание 2Б письменно: предметы на картинке очень разные. Давай опишем их. Не забудь употребить артикль а или аn.
1. I see an old cap.     2. I see a big jug.      3. I see a big dish.   4. I see an old plate.  5. I see an old mug. 
6. I see a good cake.  7. I see a good egg.  8. I see a little egg-sup.  9. I see a big bone. 10. I see a little fish.

9. Разговаривая с новым знакомым, Тот хочет выяснить следующее: I) как его зовут, 2) откуда он родом, 3) как у него дела. Напиши вопросы мальчика в заданном порядке.
1. What's your name?      2. Where are you from?  3. How are you?

10. Напиши названия этих городов, вставляя пропущенные буквы.
Madrid, Moscow, Paris, Rome, London.

Step 20.

4. Прочитай предложения, заполняя пропуски нужной формой глагола to be (am, is, are).
1. We are from Leeds. 2. I am from Rostov. 3. Tess is from Rome. She is not from London. 4. Mickey is from Hollywood. 5. We are from Moscow. 6. Ed is from London. He is not from Paris. 7. Hello! I am from Boston. 8. We are from Madrid. We are not from Rome.

5. Посмотри на картинки и скажи, где сей час находятся дети. Для этого тебе понадо бится предлог in — в.
1. Ken is in London.  2. Justin is in Leeds.  3. Ann is in Paris.  4. Ed is in Lvov.  5. Pete is in Moscow.  6. Lena is in Klin. 7. Alec is in Tver.  8. Nelly is in Rome. 9. Cely is in Madrid. 10. Betty is in Boston.

9. Маленький Pete не очень воспитан и часто показывает пальцем на то, что его интересует. Посмотри на картинки и вместо названий предметов, людей и животных напиши соответствующие им местоимения.
1. I 2. it 3. she 4. he 5. we 6. you 7. it

10. Перепиши предложения, вставляя нужные формы глагола to be (am, is, are).
1. It is a rose. It is red.   2. You are in Rome.  3. Pete is in Moscow.    4. Where are you from?  5. Where is Dolly from?   6. We arc in Moscow.   7. My name is Olga. I am from Moscow.

 Step 21.

3. Ответь на вопросы.
1. No, it isn't. Madrid is not in Africa.
2. No, it isn't. Moscow is not in America.
3. Yes, it is. Florida is in America.
4. Yes, it is. Rome is in Italy.
5. Yes, it is. Glasgow is in Scotland.
6. No, it isn’t. Paris is not in Italy.
7. No, it isn’t. India is not in Africa.
8. No, it isn’t. Bristol is not in America.

5. Посмотри па карту и ответь па вопросы.
1. It is Florida. 2. It is Paris. 3. It is Africa. 4. It is India.

9. Посмотри на картинки. Прочитай тексты к ним. Запиши ответы на вопросы.
1) It is Rex. Rex is a dog. Yes, he is. Rex is red. Yes, he is. Rex is big. Rex is a good dog.
2) It is Spotty. Spotty is a sheep. Yes, it is. Spotty is black. Yes, it is. Spotty is big. It is good.

10. Запиши вопросы и ответы на них.
— What is it? - It is Lizzy.
— Is Lizzy a cat? — Yes, she is. Lizzy is a cat.
— is Lizzy red or black? — Lizzy is red.

11. Найди 8 географических названий и напиши их.
Moscow, Scotland, Paris, Italy, Leeds, Africa, India, Rome.

 Step 22.

9. Скажи, как ты назовешь перечисленные ниже предметы во множественном числе.
a doll - dolls;   a lamp - lamps;    a desk — desks;    a tree - trees;   a bus — buses;   a door — doors; 
a street — street;  a pond - ponds;   an egg - eggs;
  a box — boxes;  a queen — queens;  a ship — ships;  a pie - pies;  a crane — cranes;  a book — books;  a bench - benches;  an ant - ants;  an arm — arms.

10. Составь предложения из следующих словосочетаний и напиши их.
1. I see a red tulip and a black tulip.
2. Nick is a bad pupil and Tom is a good pupil.
3. Bob is not a good student, he is a bad student.

11. Напиши следующие предложения.
I see a sad student and a happy student.  We see a red tulip and a black tulip.  You see a bad pupil and a good pupil.



Новости