"Новый курс английского языка для российских школ" 5 класс. О.В. Афанасьева и И.В. Михеева

 Unit 3 (steps 13-18) 

7. Прочитай и закончи эти предложения сначала устно, а затем письменно.
1. Не is not sad, he is happy.   2. It is not a star, it is a lamp.   3. It is not a shelf, it is a bench.
4. it is not a sack, it is a bag.   5. It is not a dock, it is a park.   6. It is not an egg-cup. it is an egg.
7. it is not a hen, it is a chick.

9. Прочитай слова и вычеркни одно «лишнее» в каждой строке. Объясни свой выбор.
1. mum, dad, granny, man, granddad    2. old, happy, name, cold, good    3. sit, arm, sleep, feed, kiss
4. lake, pot, pond, park, port   5. I, it, and, he, she   6. nose, rose, bone, stone, pot  7. plane, crane, ant, hen, duck

10. Подписи под этими рисунками перепутаны. Назови предметы, людей и животных правильно.
mum   plate   bench    rose
hen      dad      pot      shelf
bone    cock    she       he

11. Найди здесь девять слов, начала и концы которых соединены, и напиши их отдельно.
1. lake   2. egg   3. grandad   4. duck   5. kiss    6. sleep   7. pot   8. ten   9. not

12. Прочитай информацию об этих людях и соедини тексты с рисунками.
1. b     2. с     3. а

13. Соедини названия этих предметов с теми качествами, с которыми они обычно ассоциируются.
red rose
cold stone
little chick
black ant
green tree

17. Напиши слова в нужный столбик в соответствии с чтением гласных.
[е]       [o]        [{]       [i:]        [ei]        [i]       [@u]
shelf   dog       ant     sleep    plate      Pig      old
bed    shop      cat     tree      plane     dish    cold
egg     pot       man   sweet    cake     ship    nose
red                 dad                                       rose

18. Расставь слова в правильном порядке — так, чтобы получились предложенияё запиши их.
1. Wendy is little.     2. I see Tom and Max.     3. Harold is big and happy.    4. Granny is weak and old.    5. Dad is not sad.   6. Chuck is a little black dog.

19. Закончи эти предложения и напиши их.
Is Harold big or little? He is big.
Is Dave cold or hot? He is cold.
Is Rex black or red? He is black.
Is mum happy or sad? She is happy.
Is Polly good or bad? She is good.

20. Вставь в слова пропущенные буквы и напиши их.
Ant, hen, cock, shelf, plane, crane, plate, rose, egg-cup.

22. Напиши эти фразы, вставляя в них артикль в форме «а» или «ап».
1. I see a happy man and a happy dog.    2. Fred is an old cook.     3. It is not a lake, it is a pond.
4. Is it an ant? — No, it isn't. It is a little stone.  5. We see an egg, an old egg-cup and a plate.
6. Is it a hand? — No, it isn't. It is an arm.

23. Преврати эти утверждения в вопросы и напиши их.
1. Is it a big cake?   2. Is it an old plane?   3. Is it a green pond?   4. Is he a bad man?    5. Is she a good mum?    6. Is it a black sheep?   7. Is he a happy dad?   8. Is it a cold hand?

24. Напиши просьбы, с которыми мама обращается к своему сыну.
1. Feed Rex!    2. Kiss granny!   3. Be good!  4. Cook fish!   5. Stand up!

25. Найди в этом квадрате 10 английских имен. Напиши их, разделив на мужские и женские.
Мужские имена: Benny,  Robin,  Andy, Harold, Max, Pete.
Женские имена: Eve, Molly, Polly, Victoria, Wendy.

Контрольные задания

3. Соедини слова в этих колонках.
1) cold   j) холодный
2) plate g) тарелка
3) lake   i) озеро
4) nose  a) нoc
5) and    b) и
6) I        d) я
7) granny e) бабушка
8) hen    с) курица
9) egg     f) яйцо
10) bone  h) кость

5. Посмотри на картинки, прочитай вопрос и выбери правильный ответ.
1. Is it a pot?     a) Yes, it is.
2. Is it an ant?    b) No, it isn't. 
3. Is it a desk?   b) No, it isn't.
4. Is it a pond?   a) Yes, it is.
5. Is it a plane?  b) No, it isn’t.
6. Is it a rose?    a) Yes, it is.
7. Is it a stone?  b) No, it isn't,
8. Is it a plate?   a) Yes, it is.
9. Is it a hand?   a) Yes, it is.
10. Is it an egg? b) No, it isn't.

6. Напиши английские имена, вставив в них пропущенные буквы.
Harold, Dave, Molly, Fred, Benny, Max, Tommy, Wendy, Pete, Lena.

7. Напиши эти слова в соответствующие колонки в зависимости от чтения букв, обозначающих гласные звуки.
[е]        [i:]       [ei]       [@u]        [о]        [{]
hen     Pete     plate     nose        pot      map
tent      he       lake        no         box      ant
bed     Cely     cake      old         sock    hand

8. Напиши предложения, вставив в них слова вместо картинок.
1. Is it a dog or a cat?    2. Is Nell happy or sad?   3. Is it a hen or a chick?   4. Is he Dan or Pete?   5. Is she Liz or Ann?    6. Is it a doll or a car?   7. Is she a cook or a queen?

Unit 4 (steps 19-24) 

10. Прочитай правильно эти географические названия и сделай подписи к картинкам.
A. 1) Italy  2) India  3) Africa    4) America   5) Florida    6) Scotland
B. 1) London  2) Paris   3) Rome   4) Moscow   5) Madrid

11. Посмотри на картинку, прочитай, что говорят Ted и Веп, и реши, кто из них Ted, а кто Веп.
1) Ted   2) Ben

12. Прочитай и соедини вопросы и ответы на них.
Is Pete a student?     Yes, he is.
Are you happy?         Yes, I am.
Is Kitty from Paris?    No, she isn't.
Is Moscow big?         Yes, it is.
Am I in Glasgow?     Yes, you are.

13. Прочитаи эти фразы, вставляя в них соответствующие местоимения.
1. Joe is a pupil. Не is a good pupil.    2. This big jug is old. It is from Africa.
3. Ada is in Florida, she is happy.       4. Where is my pen? Is it on that desk?
5. Danny is in Italy, he is in Rome.      6. Dave and I are happy, we are not sad.
7. Rose is in Scotland, she is in Glasgow.

14. Прочитай сначала существительные в единственном числе, а потом существительные во множественном числе. Раздели их по двум группам.
Ед.ч.     Мн. ч.
dish       roses
street     cups
lamp      cakes
date       buses
jam        bones
clock      cooks
pilot         pins
farm       boxes
              stars
              tulips
             bikes
              desks

18. Прочитай предложения и напиши то же самое другими словами.
I am Wendy. Не is Andy. She is Polly. He is Rex. He is Flint. He is Ken. I am Tom.

20. Напиши, где сейчас находятся эти люди.
1. Andy Griffin is in Hollywood.    2. Kate Cely is in Madrid.    3. Mr and Mrs Ross are in Paris.  4. Ada Biggs is in Scotland.   5. Justin and Dan are in Boston.   6. Ms. Green is in Africa.   7. Pete is in Moscow. 8. Katliie and Ted are in America.

21. Заполни эту таблицу и прочитай слова вслух.
1 rose roses
2 queen queens
3 tulip tulips
4 box boxes
5 student students
6 bus buses
7 pupil pupils
8 match matches
9 bench benches
10 horse horses

22. Расставь слова в правильном порядке — так, чтобы получились предложения, и запиши их.
1. I see a black sheep.   2. I like cakes.   3. This is a good horse.   4. London and Glasgow are big.
5. Wendy is from Paris.  6. I like my pets.  7. Ben is in Moscow.

23. Посмотри на картинку и напиши, что ты видишь вблизи и вдали.
I see this cat.     I see that dog.
I see this map.   I see that car.
I see this tulip.   I see that tree.
I see this cake.  I see that horse.
I see this cap.    I see that bike.
I see this table.  I see that bus.
                        I see that plane.

24. Напиши эти слова во множественном числе в три столбика в соответствии с тем, как в них произносится окончание множественного числа.
[s]         [z]         [iz]
chicks  bags     dishes
tulips    trees     roses
cups     pigs      buses
caps    mugs     dishes
students shells matches
socks   pupils   horses

25. Заполни пропуски нужными формами неопределенного артикля.
1. Joe is an old horse.   2. This is a good dish.   3. I see an ant and a match.  4. That is not a cup, that is an egg-cup.   5. This is an old green bench.   6. Anne is an old queen. She is a happy queen.

26. Представь себе, что ты путешествуешь по свету. Напиши полностью фразы из твоего дневника.
3.01. Paris I am in Paris
7. 01. Rome I am in Rome
10.01. Madrid I am in Madrid
15.01. London I am in London
20.01. Glasgow I am in Glasgow
22.01. Boston I am in Boston
23.01. Florida I am in Florida
30.01. Hollywood   I am in Hollywood

27. Ты видишь, как испорчен этот текст. Перепиши его начисто.
1. Olga is in Boston. She is happy.  2. Nick and Dan are good students.  3. I like cats, dogs and horses.  4. Is Dan big or little?   5. Sally is from Africa.   6. I see a big red star.   7. Is Andy in London or in Leeds?

28. Напиши краткие ответы на эти вопросы.
1. Yes, he is.    2. No, he isn't.    3. No, I'm not.    4. Yes, she is.     5. Yes, I am.    6. Yes, it is.   7. No, it isn't.  8. Yes, I am.

Контрольные задания

4. Прочитай фразы и продолжи начатую мысль.
1. Meet Ann. She is Ann.    2. Meet Pete. He is Pete.   3. Meet Socks. It is Socks.   4. Meet Reddy. It is Reddy.    5. Meet Justin. He is Justin.    6. Meet Victoria. She is Victoria.   7. My name is Olga. I am Olga.  8. My name is Lena. I am Lena.

5. Посмотри на картинку, прочитай, что говорят Ann и Rose, и реши, кто из девочек Ann, а кто Rose.
1. Rose    2. Ann

6. Посмотри на картинки, прочитай вопрос и выбери правильный ответ.
Is Ben from Madrid?         No, he isn't.
Is Joe from London?          Yes, she is.
Is Kate from Moscow?       No, she isn’t.
Is Wendy from America?   Yes, she is.
Is Tim from Africa?            No, he isn’t.
Is Max from Hollywood?    No, he isn't.

7. Вставь пропущенные буквы в эти географические названия.
Leeds, Glasgow, Scotland, London, Hollywood, Moscow, America, Africa, Boston.

8. Напиши предложения, вставив в них слова вместо картинок.
1. Jane is a good pupil.    2. Pete is a pilot.   3. Dave is not in London.    4. I see ten red roses.   5. I like my old bike.    6. This is a bus, and that is a car.   7. Ms Hogg is from London.   8. Polly is not from Africa.

9. Вставь нужные формы глагола be (am, is, are), чтобы закончить рассказ мальчика по имени Dave.
Hi! I am Dave. My name is Dave Ross. I am from America. I am not from Boston. I am from Hollywood. Now I am in Rome. My mum and dad are in Italy too. I like Italy and Rome. We are happy.



Новости