ГДЗ - Английский язык 6 класс с углубл. изучением Афанасьева О.В., Михеева И.В.

Раздел : 

ACTIVITY BOOK

Unit 1

1. Напишите 10 предложений, чтобы описать картинку.

1) This family is travelling by train.
2) There are four members in this family: a boy, a girl, their father and a dog.
3) The father is reading a book.
4) The girl is eating an ice cream.
5) The boy is watching through the window.
6) The dog is sleeping under the table.
7) Their table is laid because there are a lot of fruit and drinks.
8) The weather is fine; though there are some clouds it’s quite sunny.
9) There is a plane flying behind the window.
10) They are passing a mountain chain.

3. Твой друг только что вернулся из деревни, где он провел свои каникулы. Ты хочешь узнать как можно больше о его каникулах. Используй словарные сочетания из набора и напиши вопросы, которые ты можешь задать ему.

1) How often did you make a fire?
2) Did you build sandcastles?
3) Did you wear jeans and T-shirts when you went to play outside?
4) Did you stay much outdoors during your holidays?
5) Did you meet different people when you were in the country?
6) Did you have time to take little children to the zoo?
7) How many times a day did you have a swim?
8) Was the weather hot and sunny?
9) Did it rain a lot?
10) Did you read much in the evenings?
11) Did you help your parents to grow vegetables?
12) Did your parents want you to eat a lot of fruit?
13) Did you ride bicycles with your friends?

Unit 2

3. Посмотрите на картинки и напишите по 3 предложения о каждой картинке, говоря о том, что эти люди не делали.

1. This woman was not watching TV.
This woman was not reading a book.
This woman was not cooking dinner.
2. These girls were not riding bicycles.
These girls were not writing.
These girls were not playing different games.
3. These grandparents were not dining.
These grandparents were not walking the street.
These grandparents were not sleeping.
4. These grown-ups were not walking by themselves.
These grown-ups were not singing songs.
These grown-ups were not eating.
5. These children were not studying.
These children were not helping their parents.
These children were not climbing the mountains.

Unit 3

5. Просмотрите упр. 10 в ваших учебниках и напишите список хобби типичных и для России и для Великобритании.

1) Doing crosswords
2) Walking
3) Listening to music
4) Taking photographs
5) Playing computer games
6) Reading
7) Going to the cinema
8) Playing football
9) Playing table games (cards, chess, etc.)
10) Fishing
11) Watching videos

6. Составьте свои собственные предложения используя таблицу и напишите не меньше 10 своих собственных предложений.

1) The work must be completed soon.
2) This telegram ought to be sent today.
3) The film has to be watched in the evening.
4) The plants have to be watered this evening.
5) The dog should be fed in half an hour.
6) Dinner must be cooked in a few minutes.
7) The museum ought to be visited tomorrow.
8) The books must be returned to the library in time.
9) The dishes have to be washed as soon as possible.
10) The food ought to be bought soon.
11) The letter has to be written quickly.
12) The carpet must be cleaned today.
13) The wicked boy must be punished as soon as possible.

Unit 4

3. Напишите вопросы к этим предложениям, для того чтобы выяснить, где и когда эти вещи будут сделаны.

1) When will bread be bought?
2) When will the carpet be cleaned?
3) When will the work be finished?
4) When will the game be played?
5) When will the table be set?
6) When will the operation be made?

4. Используйте словарные сочетания, для того чтобы написать, что дети будут делать и что они не будут делать, если они вступят в общество «Спасите животных».

1) If the children join the «Save the Animals» society, they will feed birds in winter.
2) If the children join the «Save the Animals» society, they will clean animals’ habitats.
3) If the children join the «Save the Animals» society, they will help to keep rivers clean.
4) If the children join the «Save the Animals» society, they won’t throw (dump) waste into rivers.
5) If the children join the «Save the Animals» society, they will protect wild animals.
7) If the children join the «Save the Animals» society, they won’t damage the environment.
8) If the children join the «Save the Animals» society, they won’t hurt animals.
9) If the children join the «Save the Animals» society, they will take home stray animals.
10) If the children join the «Save the Animals» society, they will prepare food for cold seasons.
11) If the children join the «Save the Animals» society, they will help animals to survive.
12) If the children join the «Save the Animals» society, they won’t catch insects.
13) If the children join the «Save the Animals» society, they won’t collect birds’ eggs.

Unit 6

7. Напишите вопросы к тексту выше, используя слова: who, where, when, why, what kind of, what, how many.

1) Who is the author of the book «Childsplay»?
2) Where should small children have special exercises?
3) Why do many small children become not active and unfit?
4) When should parents begin exercise with their children?
5) What kind of exercises parents should begin with?
6) What should children follow as they grow?
7) How many schoolchildren do some sport at school?

8. Назовите три причины, почему Люси считает что маленькие дети должны регулярно делать упражнения. Напишите их.

Lucy thinks small children should have regular exercise because:
1) if they spend most of their time in front of the television or sitting in a pushchair and and/or high chair, they will become not active unfit.
2) if the child have a regular exercise he will have a better digestion.
3) the child grows strong and well-developed.

Unit 7

4. Посмотрите на карту Лондона. Вообразите, что вы показываете Лондон своим друзьям. Напишите не менее 5 предложений о 3 местах, которые вы бы хотели показать им.

First of all I would like to show them the Tower. Because it is one of the most ancient buildings of London. It was founded in the 11th century by William the Conqueror. But each monarch left some kind of personal mark on it. For many centuries the Tower was a fortress, a palace, a prison and royal treasury. It is now a museum of arms and armour, and, as one of the strongest fortresses in Britain, it has the Crown Jewels. The grey stones of the Tower could tell terrible stories of violence and injustice.
Secondly, I would like to show them Westminster Abby. It took its name from its position five kilometers west of London’s center. From Norman times British monarchs have been crowned there and since the 13th century they have been buried there. Many other famous people are also buried in Westminster Abby including statesmen, musicians and writers. In Poet’s Comer can be found statues and tombs of poets such as T. S. Eliot.
And then I would like to show them the Piccadily circus which is the center of night life in the West End of London. It is usually top of everyone’s list of things to see in London, bccause it is so well known. It is actually quite small, and most people are rather disappointed when they see it for the first time because they imagined it would be much bigger.
6. Дополните текст на открытке и скопируйте его.
there; by train; the Piccadily circus; dog; it.

Unit8

10. Напишите три серьезные причины, почему вам бы хотелось посетить:

a) The Southeast of England;
I would like to visit the Southeast of England, because of the county of Kent, which is known as the garden of England, because it produces a lot of fruit and vegetables which are eaten all over the country.
And of course Brighton, on the south coast, is a famous seaside resort. There are entertainments of all kinds there.
And after all there is Canterbury, a town in Kent. It is the religious capital of England because its cathedral is the seat of the Archbishop of Canterbury who is head of the Church of England.
b) The Southwest of England;
I would like to visit it because of the Stonehenge and Averbury, and the huge earth pyramid of Silbury. And of course because of Portsmouth and Southampton which are the homes of the Royal Navy.
c) East Anglia;
I would like to visit it because of Cambridge, Ely, Norwich, Peterborough and Colchester. And at the same time, it has many sandy beaches and inland waterways.
d) The Midlands;
I would like to visit it because of the Peak District National Park, the Cost Hills and the Malvern Hills. And of course, because of the Stratford-upon-Avon, which is famous all over the world as the birthplace of William Shakespeare.
e) The North of England;
I would like to visit it because of Northumbria, a region of great natural beauty. The Lake District, which is the central mountainous area of Cumbria in the Northwest and has some of England’s most beautiful scenery. And because of York which was the capital of a Viking kingdom.

Unit 9

1) What a long street!
2) How old the cars are!
3) The sunshine is so bright!
4) It is such fresh air!
5) What huge crowds!
6) How tall the buildings are!
7) The day is so misty!
8) It is such changeable weather!
9) What a calm man!
10) How brave the balloonist is!
11) People are so excited.
12) It is such exciting journey!
13) The procession is so unusual!
14) It is such flat fields!
15) What an attractive idea!
16) How pleasant the holiday is!

Unit 16

1) catch — ... — caught — catching
2) shake —- shook — shaken — ...
3) blow—...—blown — blowing
4) ... — hid — hidden — hiding
5) bum — burnt — burnt—...
6) ... — led — led—leading
7) cost — cost — ... — costing
8) mean — meant — meant — meaning
9) fall — fell — fallen — falling
10) choose — chose — chosen — choosing
11) grow — grew — grown — growing
12) lose — lost — lost — losing
13) ... — forecast — forecast — forecasting

HOME READING

Unit 1

1. Разместите предложения в правильном порядке.

1) 6    3)2      5)7    7)8    9)3
2) 1    4) 10    6)5    8)4   10)9

2. Исправьте предложения.

1) Linda was very happy when it began raining hard
2) Linda wasn’t afraid of the coming storm.
3) Linda parents didn’t keep all their animals in the farmhouse.
4) The river wasn’t narrow and quiet during the rainstorm.
5) Linda slept in spite of the rain.
6) Isobel and her calf were swallowed by the river.
7) It took Linda’s mother a long time to make hot drinks for her husband and daughter.
8) Ted’s house was on high ground at the other side of the valley.
9) The rainstorm lasted for one day.

3. Ответьте на вопросы.

1) It was spring when it began raining hard.
2) Linda’s mother became angry because Lisa thought that there is nothing wrong in rainstorms.
3) They promised a rainstorm.
4) The river changed to a yellow hungry lion.
5) Dad and was driving the cows up to the house.
6) Cow Isobel was Linda’s pet
7) The dining room was fool of animals and birds, some of the pigs were by the fireplace.
8) Mother put an arm around father and Linda and said that it might as bad as it looked. The water would go down soon.
9) It was Ted Jackson who saved Linda and her parents. He took them to his house in his boat.
10) She couldn’t believe that she was the same girl who asked God for a rainstorm and disaster.

4. Объясните почему:

Because of the math test.
Because they promised a rainstorm.
Because of the rain.
Because he howled very loudly.
Because of the math test.
Because everything was very wet.
Because the yellow hungry lion was starting to come into their house.
Because they didn’t have enough time.
Because Dad had to borrow money from the bank.
Because she saw that there was no good in rainstorms and disasters.

                                Шкалы для измерения температуры
Люди используют два типа термометров, для того чтобы определить температуру. Шкала Цельсия используется, в основном, в Европе. Эго такая шкала, которая показывает, что вода замерзает при 0 градусов и кипит при ! 00 градусах. Она обозначается символом С. Например: «Температура все еще 21 градус С». Но вы можете прочитать это двумя путями: либо «Это все еще
21 градус по 100 градусной шкале,» или «Это все еще 21 градус по Цельсию».
В Америке используется другая шкала, для того, чтобы измерить температуру. Эго шкала при которой вода замерзает при 32 и кипит при 212 градусах. Вы часто можете услышать такие фразы: «10 градусов по Цельсию. Сколько это по Фарингейту?» Ответ: 50. Посмотрите на таблицу и сравните две шкалы.

Unit 2

1. Скажите, кто во втором тексте:

Pepperpots grew vegetables in the greenhouse.
Mr Pepperpot slept out during the holiday on the Mediterranean coast.
Mrs Pepperpot suffered a little from the heat.
Mr Pepperpot was going to win the cup.
Mr Pepperpot had been a pretty good skier while young.
Pepperpots were fond of travelling all over the world.
Mr Pepperpot left the can of wax on the chair.
Pepperpots lived in Norway.
Mrs Pepperpot fell into the cup.

2. Скажите «Верно», «Неверно» или «Я не знаю».

1) 1 don’t know     4) I don’t know 7) False     10) False
2) False                5) False            8) True
3) True                 6) True             9) True

3. Ответьте на вопросы.

1) Pepperpots live in Norway.
2) They spent their summer holidays on the Mediterranean coast.
3) The heat was really unbearable.
4) He swam a lot and spent many hours a day in the sunshine.
5) The weather got changeable.
6) Yes, he was a pretty good skier when he was young.
7) She promised him to cook his favorite cake.
8) He left his can of wax.
9) She saw a huge crowd there.
10) There were letters P.P. on the cap.

                                         Мировые климаты
В мире существует множество различных климатов. От арктических до тропических. Климаты могут быть классифицированы различными комплексными путями. Широчайший и самый главный метод — это разделить каждое полушарие на широкие пояса и климатические зоны. Древние греки делали первые попытки классификации климата. Они определили беззим- ний тропический регион, безлетний полярный регион, где обычно очень низкие температуры, и умеренный регион с прохладными летами и мягкими зимами.
Простая классификация может быть основана на двух климатических элементах названых температурой и осадками (дождь, снег, роса, и т.д.). Когда средняя температура и осадки известны, становится возможным классифицировать определенное расположение в климатическом типе. Посмотрите на карту для того, чтобы получить больше информации о мировых климатах.

Unit 3

1. Эти положения неверны. Исправьте их.

1) Mr. Pepperpot didn’t want to tell everybody what an unusual creature his life was.
2) Mrs. Pepperpot was in the cap of skier 46.
3) The skier didn’t understood who was in the cap.
4) Mrs. Pepperpot didn’t use her magic to make the skier run as fast as he could.
5) The skier wasn’t sure there was a witch in his cap.
6) The skier stopped because Mrs. Pepperpot told him to do it.
7) The skier looked frightened because of his cap.
8) Mrs. Pepperpot hadn’t hurt her arms and legs.
9) Mr. Pepperpot didn’t win the cup.
10) When Mrs. Pepperpot feels sad or things do not go just right, all she has to do is to remember the bay she went ski-racing in the wrong cap.

3. Ответьте на вопросы.

He hated to think anybody might get to know about her ability to change her size. She had an ability to change her size.
She started talking with the skier as soon as the race began.
She asked the skier to put her near their house.
He was afraid of his cap.
She felt that she began growing big.
When the skier took off his cap.
He said that he had forgotten to take the wax.
He looked very strange, as if he’d seen a ghost or something extinct — reptile or insect.

                                                   Невероятные птицы
Рок был мифической птицей, согласно: «Арабским ночам». Он был огромного размера, достаточно большой, чтобы носить слонов для кормежки своих птенцов! Он легко мог взлететь с человеком (Синдбад мореход был одним их них). Разумеется, Рок всего лишь сказочное создание, вообще ненастоящая птица.
Но гигантские птицы действительно жили, не так давно.
На острове Мадагаскар жили слоновые птицы, высотой в три метра и весили 500 килограмм. Птица Моа из Новой Зеландии была наполовину легче, но выше. Эти птицы не могла летать. Обе вымерли между 1700 и 1850 годами, уничтоженные человеком.
                                                  Животные в опасности
Пингвины погибают из-за загрязнения, вызванного утечкой нефти с кораблей и т.д. Горные гориллы, которые весят более 100 кг и очень сильны, живут высоко в горах Уганды. Они погибают из-за того, что их руки используются, как сувениры. Мускусный бык из Индии и Непала также является теперь вымирающим видом. Мускусные быки погибают потому, что люди используют их мускус для изготовления парфюма.
Арабский оникс живет в Аравии и находится в опасности из-за своих рогов. Они используются для орнаментов. Африканских слонов отстреливают. Люди делают это для того, чтобы взять их бивни и сделать из них сувениры. Сейчас осталось не очень много слонов.

Unit 4

Прочитайте текст и скажите каковы по-вашему мнению лучшие правила, чтобы прожить долгую жизнь.
                                                                           Как долго вы проживете?
Сотням людей в мире по сотне лет и более. Определенные части мира знамениты долгими жизнями своих жителей: Грузия на Кавказе, Долина Вила- камба в Эквадоре, и родина Ганзоев в Гималаях.
Но тут существует так называемая «серьезная проблема», когда вы проверяете возраст людей. В 1959-м 224 мужчины и 368 женщин в Советском Союзе сказали, что им к тому моменту было более чем 120 лет. Но никто не мог доказать свой настоящий возраст. Говорили ли они правду или нет? Один старый человек в Азербайджане прожил до 168 лет. В чем был его секрет? Он не умел складывать, и поэтому сосчитал свой возраст неправильно. Сотни лет назад никто не умел читать и писать в горных деревушках, поэтому не было никаких списков рождений и смертей. В одной деревне, когда молодой человек не захотел вступить в армию, они прибавили десять лет к его настоящему возрасту. «Мы слишком стары, чтобы сражаться», — говорили они человеку из города. На всю оставшуюся жизнь они оставались на десять лет старше своего настоящего возраста. Отцы и сыновья часто имели одинаковые имена. Сын, услышав имя своего отца в списке, говорил: «Это я». Так что в одну секунду он добавлял 30 лет к своему возрасту. Многие согласны, что в Грузии, Эквадоре и в Гималаях много очень старых людей, однако очень сложно выяснить их настоящий возраст. Почему так много людей живут во здравии до старости в определенных частях мира? В чем секрет их долгих жизней? Три вещи кажутся наиболее важными: свежий воздух, свежая пиша и простой образ жизни. Люди работают рядом со своими домами на чистом, горном воздухе, вместо того, чтобы путешествовать на длинные расстояния на работу автобусом, машиной или поездом. Население особенно не страдает от загрязнения воздуха и воды. Люди много думают о горной экологии и оберегают свою окружающую среду. Хотя пространства за городом кое-где загрязнены и им нанесен
ущерб, люди все еще стараются содержать места своего обитания чистыми. Также очень важно, что люди не сидят целыми днями занятые в офисах и заводах, а работают вне дома на полях. Они больше упражняются и едят меньше пищи, чем люди в городах на западе. Годами Ганзои в Гималаях не нуждались в полицейских, адвокатах и докторах. Не было ни преступлений, ни сильных заболеваний в их обществе. Они знамениты по всей Индии, благодоря их долгим, здоровым жизням.
Ганзои не ели много пищи, и ели они только свежую пищу. Они выращивали свою собственную пищу на хорошей почве и не пережаривали ее. Сэр Роберт МакКаррисон, доктор в Индийской Медицинской Службе, проводил некоторые опыты с крысами, кормя их разными диетами на протяжении 27 месяцев. (Это то же самое, что 50 лет человеческой жизни.) Из этих экспериментов получается теория о том, что правильная диета ведет к долгой, счастливой и здоровой жизни. В Эквадоре и Грузии также, люди едят низкокалорийную пищу, свежую, выращенную на хорошей почве, и они не пережаривают свою пищу. Так что секрет долгой жизни — это: «Ешь меньше и живи дольше». Одна вещь до сих пор остается странной. Мужчины в Грузии живут дольше, чем женщины. В чем причина этого различия? Мужчина работает меньше, чем женщина и пьет больше вина...
Вы хотите прожить до сотни? Вот некоторые правила для успеха. Во-первых, аккуратно выбирайте себе родителей и прародителей. Если они прожили до преклонного возраста, то вам тоже предстоит. Во-вторых, живите в правильном месте. Если вы не родились в Грузии или Эквадоре, есть другие здоровые места в мире, такие как Восточная Англия в Британии. В-третьих, выбирайте правильную работу. Доктора, дантисты и автобусные родители умирают молодыми. Фермеры и священники живут гораздо дольше.
Много людей дадут тебе совет как дожить до сотни. Некоторые люди говорят: «Думай как молодой и останешься молодым». Английская леди сказала: «Принимайте холодную ванну каждое утро». Самый короткий, простой совет пришел от мистера Джима Чэпмэна, с возрастом в 103 года. «Просто продолжайте дышать», — сказал он репортерам.
Но действительно ли вы хотите дожить до сотни? Что плохого в старом высказывании: «Ешь, пей и будь счастлив, завтра мы можем умереть?»

1. Сделайте правильный выбор согласно тексту.
1) b    3)b    5) b    7) а
2) b    4)b    6) с    8) с



Новости