Решебник. New Millennium English 7 класс (Student's book, Workbook) Деревянко Н.Н. и др.

9296Решебник. New Millennium English 7 класс (Student's book, Workbook) 
Деревянко Н.Н. и др.  
Victory Санк-Петербург 2012 год

 

Millennium 7 Student’s Book

Unit 1 Keep in touch

Lesson 1 School small talk

Ex. 1a
E - Ben and Will are talking.
С - Claire and Nicole are talking.
A - An extra conversation (no picture).
В - Kelly and Donna are talking.
D - Ryan and Alex are talking.

Ex. 1b
   We can hear these conversations at the schoolyard on the first day after the summer holidays.
   The conversations are about new students, new things, textbooks and pens.

Ex. За (возможные варианты)
      Nobody talks to the boy because he doesn’t look happy. He doesn’t smile. He doesn’t look at anybody. He’s got closed posture (arms and legs crossed). The kids think that he doesn’t feel like talking.
      The kids don’t talk to the girl, because she’s got closed posture (crossed arms). She doesn’t look at anybody and doesn’t smile.

Ex. 3b

Good body language Bad body language
А, С В, D

      Достаточно ли хорош твой язык жестов?
      Совет для первого дня в школе
      Язык жестов (наша мимика и жестикуляция) часто передает то, что мы хотим сообщить собеседникам еще до того, как мы откроем рот.
      Этот язык показывает людям, что мы чувствуем и действительно ли хотим общаться.
      Что же такое «язык жестов»? Язык жестов, показывающий ваше дружелюбие (расположение) это улыбка, зрительный контакт, открытая осанка (нескрещённые руки и ноги), дружеское рукопожатие.
      Если Ваши жесты и мимика неприветливы (Вы не улыбаетесь, не смотрите собеседнику в глаза, держите руки и ноги крест-накрест, отклоняетесь назад), люди подумают, что вы не настроены разговаривать или, что Вы задумались о чем-то важном. Поэтому они не захотят подойти и заговорить с Вами. Если Вы хотите уметь общаться, Вам следует научиться хорошо говорить на языке жестов.

Ex. Зс (возможные варианты)
I’d like to talk to A. The girls’ body language is very friendly. She is smiling. There’s a lot of eye contact.
I’d like to talk to C. The boy’s body language is very friendly. He is smiling. He’s using open posture, and he is looking into my eyes
I wouldn’t like to talk to D. The girl looks sad.Sshe isn’t smiling, and she is looking down. D’s body language is unfriendly.
I wouldn’t like to talk to B. The boy’s using closed posture. He is leaning back, and there’s no eye contact.

Ex. 4 (возможные варианты)
The boy should smile, use an open posture, have eye contact with the kids, and shake hands.
The girl should smile, stop keeping her arms crossed, and have eye contact with the kids.

Ex. 5
      Счет 0-20 очков. Нельзя сказать, что ты умеешь общаться. Ты застенчив? Или ты хочешь прожить жизнь один? Если нет, хорошенько изучи первую главу учебника чтобы улучшить свои навыки общения.
      Счет 20 - 40 очков. Ты умеешь общаться достаточно хорошо. Ты много говоришь, и у тебя много друзей. Но иногда у тебя не получается выразить словами то, что ты хочешь и люди тебя не понимают. Иногда ты чувствуешь, что не знаешь, как попросить людей, что-нибудь сделать для тебя. В чем проблема? Твой язык жестов недостаточно хорош? Хорошо изучи первую главу учебника, и ты добьешься, чтобы тебя поняли.
      Счет 40 - 50очков. Ты знаешь об общении все. Ты легко находишь общий язык с разными людьми. Но... Умеешь ли ты говорить с животными? Можешь читать иероглифы? Понимаешь ли знаки? Знаешь какие-нибудь коды? Умеешь посылать смс-ки на английском языке? Если нет, изучи первую главу, чтобы научиться.

Lesson 2 Could you say that again?

Ex. 1b
- Do you think you could show me the way?
- I’m afraid I can’t

- Could you give me your pen for a minute?
- Certainly. Here you are.
- Thank you very much.
- You are welcome.

- Can you tell me the time?
- Sure. It’s ten to three.
-Thanks.
-That’s OK.

Ex. 2a
1. The speaker asks to repeat saying «Sorry, could you say that again?»
2. The first and the third phrases mean the same.
3. The speaker doesn’t use the same words in the third phrase to make it clear.

Ex. 4a
- Sorry, could you say that again?
- I like studying English at school.

Ex. 5
3. Do you think you could help me with the Maths?
4. Can you tell me the time?
5. Could you give me your pencil?
6. Do you think you could show me the way to the swimming pool?
7. Can you help me?
8. Could you open the ’

Lesson 3 Please read carefully

Ex. 2
A. Нет выхода
B. Пожалуйста, не занимайте в эту сторону!
C. Держитесь правой стороны
D. Парковка запрещена

Ex. 3
А4   В1   С 5   D 3    Е 2

Ex. 4
С D В А

Ex. 6 (возможные варианты)
Nobody’s perfect.
The best.
I love my family.

Lesson 4 Who said «Miaow?»

Ex. 2 (возможные варианты)
I agree with Claire that animals can communicate. They can communicate not only with people, but also with each other.

Ex. 3b
1. Dolphins can tell each other about danger.
2. Whales can produce sounds called songs.
3. Apes show what they want with their faces and hands.
4. The «secret language» of bees is a «round dance».
5. Male peacock attracts a girlfriend by dances.

Ex. 4a
Он хочет, чтобы группа животных перешла на новое место.

Ex. 4Ь
1. «Чтобы» is missing in the English sentence.
2. The verb in Russian is in the past, the verb in English is infinitive.
3. The difference is between personal pronoun and object pronoun.

Ex. 5a
1. True

Ex. 5 b
to scratch ...

Ex. 6 (возможные варианты)
    When my cat is hungry, he miaows and leads me to the kitchen. When my cat is thirsty, he miaows and asks to open the bathroom’s door and turn on the water. When my cat is lonely, he sings his songs and brings his toys to play with him.

Ex. 7 (возможные варианты)
    Bats. There are over 900 species of bats. They come in all sizes and colors. They live from 10 to20 years.
    Bats are not blind. They have small eyes and most can see quite well. While in flight, bats use special sounds to navigate and to locate obstacles and food. This is called echolocation.
    Bats communicate using other sounds that are not made using echolocation. These sounds, squeaks, and squawks are made while roosting or defending territories. Bats sleep mainly during the day, hanging with head downward, wings folded about their bodies. They fly at dusk or at night seeking food.

Lesson 5 :-) © or :-( ® ?

Ex. Зс (возможные варианты)

:-) © cos :-(® cos
You are safer if they have a mobile. It is a target for thieves.
You become more organized. The mobile bleeps during lessons.
You make lots of friends. Some schools’ administrations fine the pupils whose phones ring during lessons.


Ex. 5 (возможные варианты)

    I think mobile phones are good. You can make plans by texting, stay in touch with your friends. It’s safer to have a mobile phone, you can always call parents and say where you are now, or you can say that you are late or something.

Ex. 6
Wan2go 2d disco 18ter 2nite? All d pp will В there.

Lesson 6 Ring me back

Ex. 3 (возможные варианты)
     1. Same: The girls are talking to their friends’ mums. They want to speak to their friends, but the girls are not in at the moment. The mothers don’t know when they will be back. Jessica and Настя want to leave a message - they want Nicole and Надя call them back in the evening. Different: The way we speak over the phone in English and Russian, the way we take/leave messages.
     2. The conversations are informal. Such words as Hi, OK, Right, Bye-bye, Oh are usually used in the informal speech.
1. The conversations start with НеИо/Алло
2. The conversations finish with Bye-bye/До свидания
3. In English: Could I leave a message? In Russian: Вы не могли бы кое- что передать?

Ex. 4 (возможные варианты)
1. There is conversation between two adults.
2. The conversation is formal. The phrases ‘Chesterton Community College, Can I help you? Good morning, who's calling? Hold on, She is out, Can I take a message? ’ are used.
3. The speaker names the place (Chesterton Community College)
4. —
5. Can I take a message? Я могу что-нибудь передать?

Ex. 7 (возможные варианты)
- School 1387. Good morning. Can I help you?
- Can I speak to Mr. Ageev, the director, please?
- Certainly. Can I have your name, please?
- My name is Rob Stewart, the head teacher of Chesterton Community College.
- Right, Mr. Stewart. Please hold on.... Sorry, I’m afraid Mr. Ageev is out, and will be back only in the afternoon. Can I take a message?
- Certainly. Could you ask Mr. Ageev to provide us with the list of the students, who are coming to Chesterton Community College with the exchange programme.

Unit 2 Ready, steady, go!

Lesson 1 At the sports center

Ex. 1b

Игры с мячом Командные игры Игры на открытых площадках Под музыку Другие виды
пинг-понг футбол лыжи аэробика борьба
теннис баскетбол футбол гимнастика карате
футбол волейбол легкая атлетика тяжелая атлетика
баскетбол хоккей
волейбол

Ex. 1c (возможные варианты)
It is an indoor sport. You can do it in a gym; you need an instructor who shows you the exercises. You can do it to music. (Aerobics)

Ex. Id (возможные варианты)
1. Yes, there is a sports club near my house.
2. You can do aerobics, fitness training, pilates, yoga, weight training there.

Ex. 2
1. Stephen likes basketball, squash and tennis. Pete likes weight training.
2. The boys would like to play squash together.

Ex. 4a (возможные варианты)
1. I love bowling.  2. I enjoy doing aerobics.  3. I always go swimming.  4. I don’t really like squash.  5. I never do weight training.

Ex. 5a
Dina plays football, and so does Simon.
Kate does karate, and so does Simon.
Simon plays football, and so does Terry.
Kate does athletics, and so does Terry.
Simon does weight training, and so does Terry.
Dina plays basketball, and so does Terry.
Dina doesn’t do athletics, and neither does Simon.
Simon doesn’t do aerobics, and neither does Terry.
Dina doesn’t do weight training, and neither does Kate.
Kate doesn’t play basketball, and neither does Simon.

Ex. 6 (возможные варианты)
-I love playing tennis.
- So do I. Would you like to play tennis with me on Saturday?
-OK.

-I don’t like bowling.
- Neither do I. Bowling is boring.

-I every day watch sporting news on TV.
-I don’t. I don’t like sports. I like watching the programmes about wildlife more.

Lesson 2 Meet the sports champion

Ex. 1a
1. would, т.к. в первом предложении используется would (I’d like = I would like)
2. can, т.к. в вопросе используется can (I can’t = I can not)

Ex. 2
1. are (наст, вр., мн. число)
2. is (наст, вр., 3-е л., ед. число)
3. сап, т.к. в вопросе используется can (I can’t = I can not)
4. did (прош. вр)
5. does (наст, вр., 3-е л., ед. число)
6. would, т.к. в первом предложении используется would
7. were (прош. вр., мн. число)

Ex. 3 (возможные варианты)
I usually do karate every day.
I can do weight training and play football.
I’d like to play football on Sunday.
Yesterday I went to the sports club.

Ex. 4a (возможные варианты)
1. I don’t know. / Marion Jones is in the picture.
2. I thinks she does athletics,
3. She is crying because she is happy. She has won the gold medal.

Ex. 5b (возможные варианты)
Sport helps you to be strong.
Sport helps you to look fit.
Sport helps you to make new friends.
Sport helps you to be healthy.
Sport helps you to be well-organised.

Ex. 6
Ты настолько же честолюбив, как и Марион Джоунз?
Она самая быстрая женщина в мире. В прошлом году на олимпийских играх в Сиднее, она завоевала три золотых и две бронзовых медали. Она очень честолюбива. А насколько перспективен ты? Проверь себя.
      1. Какие из следующих утверждений наиболее правдивы?
b) Если ты действительно чего-то хочешь, ты можешь добиться всего.
c) Если ты будешь усердно трудиться, ты можешь добиться успеха, но также необходима и удача
d) Никогда не перерабатывай - можешь потерпеть неудачу
      2. Ты очень хотел выиграть в школьных состязаниях, но пришел вторым. Твои мысли:
a) Это не для меня, мне не следует делать это снова
b) В следующий раз мне надо работать еще упорней
c) Жаль, но я сделал все, что мог
      3. Ты хочешь получить главную роль в школьной пьесе, но у других получается не хуже. Что ты об этом думаешь?
b) Ну и ладно, есть другие роли.
c) Продолжу пытаться снова и снова
d) Пойду домой, потому что уже не собираюсь получать эту роль
      4. Тебе предстоит в школе сдать экзамен по твоему самому любимому предмету. Ты:
b) ничего не будешь делать, потому что не хочешь быть лучшим?
c) будешь прилежно учиться, чтобы получить самую высокую оценку?
d) ничего не будешь делать, потому что экзамен и так легкий?
      5. Ты оказался самым последним бегуном в школьной команде. Ты:
a) просишь своего друга присоединиться к школьной команде, потому что он бегает даже медленнее тебя
b) покидаешь команду, потому что ты не можешь быть хорош во всем
c) начинаешь заниматься еще больше, прежде чем начнутся состязания
      Очки:
      5-7 Возможно у тебя хорошо получаются многие вещи, но ты не достаточно трудолюбив. Ты никогда не добьешься успеха, если не будешь стараться как следует.
      8-11 Ты честолюбив, но ты еще и любишь отдыхать. Молодец!
     12-15 Поздравляем! Ты очень честолюбив. Ты веришь в себя и никогда не сдаешься.

Lesson 3 Why I miss sports lessons

Ex. 2a (возможные варианты)
The boy has pretended that he has hurt his leg not to do any sports at school. He has pretended for the whole term, and now he really feels bad about this.

Ex. 2b (возможные варианты)
I think Nicole’s advice is the best. Sam will stop his lie, and he will feel much better.
I think Emma’s advice is the best. Sam should ask his parents for their help.

Ex. 3a
If I were you, I would...

Ex. 3 b
Я бы на твоем месте...

Ex. 4Ь (возможные варианты)
- I feel lonely. I am new here and have no friends at school.
- If I were you, I’d join a sports club to be in a team and make friends.
- I’m overweight. I don’t like myself and feel self-conscious. What should I do?
- If I were you, I’d do regular exercise, eat more vegetables and fruit and stop eating sweets and junk food.
- I’m often late for the first lesson. -Why.
- I can’t get up so early. What should I do?
- If I were you, I’d go to bed earlier.

Ex. 6 (возможные варианты)
     If I were you, I would do some training on my own (for example at the sports club, or at school’s gym in the evening, when nobody can see you) to succeed in over the horse jumping, and then go to PE. Also I’d tell my parents about the accident at PE, I think the teacher can never make such tactless remarks. Your parents would talk to Miss Bell, and the matter would be settled.



Новости